Thursday, May 6, 2010

Happy Anniversary








Happy Anniversary buat King & Queen of Heart

King of Heart and Queen of Heart bersekolah di sebuah sekolah yang sama. Disitulah mereka berjumpa. Adapon Queen of Heart muda setahun, tetapi beliau masuk ke sekolah setahun awal. (Tak sabar nak ke sekolah nampaknya). Lalu, mereka ditempatkan di dalam kelas yang sama.

Tetapi selepas tingkatan 3, King of Heart telah berpindah ke Sekolah Alam Shah. Manakala Queen of Heart masih kekal di sekolah yang sama. Pada asalnya, hubungan mereka tidaklah serapat mana. Sekadar rakan sekelas sahaja.

Kuasa jodoh barangkali, selepas SPM, King of Heart mengirim surat kepada Queen of Heart menanyakan tentang keputusan SPM beliau. (Klasik! Berhubung melalui surat.) 

Queen of Heart yang bersedih dengan keputusan SPMnya mengadu kepada King of Heart. King of Heart memberi cadangan  supaya Queen of Heart mengambil STPM pula dan itulah yang dilakukan oleh Queen of Heart. Akibat sering berbalas surat, hubungan mereka semakin rapat. 

King of Heart berjaya menyambung pelajaran di Universiti Malaya, jurusan Ekonomi. Begitu juga dengan Queen of Heart, jurusan yang sama. (Sekali lagi, kuasa jodoh mungkin). Nenda yang mengetahui akan perkara ini menyuruh mereka berkahwin sahaja kerana ini yang terbaik buat mereka. Maka, itulah yang dilakukan oleh mereka. 

Pada umur King of Heart 22 tahun, beliau sudah beristeri kepada Queen of Heart. Kini, genap sudah 40 tahun perkahwinan mereka. Satu tempoh yang cukup lama. Alhamdulillah hubungan yang dimeterai kekal sehingga ke hari ini dengan dikurniakan 7 orang anak, 4 orang menantu serta 8 orang cucu. (Setakat ini)

Insya'allah mereka akan berbulan madu 11 Mei ini. Diharapkan perjalanan mereka selamat semuanya. Amin. (Risau sebenarnya)

Gambar yang dirasakan cukup sweet :)

13 comments:

nn said...

awwwwwwwwwwww. sweetnyaaa!!!!!!!!

Anonymous said...

muka ko ikut mak

Nurul Huda Rahim said...

org dedulu, kawen muda pn kekal sampai ke tua. org skang? hesh. takut nak kawen. haha. oh happy anniversary utk mereka! :)

Milimilo said...

sgt bahagia tengok parents yg still romantik dah tua2 pon.hapy anniversary yg ke-40 Q&K.=)

ismishahril said...

surat tu mesti ada bedak.
happy anniversary lah jugak!

Q said...

nn : hehehe.

kapten :
yup. tp aku cikideng macam ayah aku.

otak ketat :
restu parents itu perlu. diorg ni kawen dulu sbb parents suruh. skrg entahlah. kejap je dah melenting. marriage life perlu byk sabar (eceh. macam dah kawen je ckp. hahaha)

milimilo :
itu kitorg yg suruh buat tuh. hahah. picture purpose. hahaha. xdelah.

ismishahril :
aku cari2 gak surat2 tu. tak jumpa lah. aku nak baca/belajar gak cara2 menulis surat. mana tahu berguna nanti. haha.

farwalis said...

LIKE THIS!!!

bh said...

an epic story

Syue said...

awww. sweetnyaa. i likee =)

Q said...

farwalis, bh & syue : thanks :)

MOFASAD said...

memang sweet

Asfan Ash said...

sweet gile hehe
aminn semoge mereka slamat

Anonymous said...

cikeding tu no problem kot

Related Posts with Thumbnails