Friday, May 21, 2010

Anything can happen within a week




Monday : Aimar teachers inform us that 2 of their students is positive for H1N1. Later on that evening, Aimar get a jab for H1N1 vaccination.

Tuesday : He went to school as usual. At first, his parents don't want to send him to school, but he begs wanting to go to school.

Wednesday : He went to school as usual. Then we went to Pappa Rich at 32 Square (where we found the dustbin) to grab some lunch. Later that evening, Aimar had a nausea & vomitting for 5 times. We thought it was due to food poisoning. Poor little boy. Bayangkan budak kecil muntah banyak-banyak macam air melimpah.

Thursday : Aimar is already tired. He will throw up anything that he ate. He is already dehydrated by the time he sees the doctor. So it is advisable for him to be admitted. So Aimar has been admitted since then. Tangan kena masuk air. Kesian. The doctor took his blood to run some tests. Dengue test is negative. But H1N1 test is yet to be confirmed.

Friday : Aimar has been confirmed H1N1 positive and now he is still at the hospital. Poor little kid. Dia kecil lagi. Tak faham apa-apa pon lagi :'(

Thinking of it will make me cry. I type it down to make me feel better and ease my mind. Please pray that he will get better soon. My dear readers, please take care everyone, take preventive measures (vaccination, quarantine etc.) while you still can. 

9 comments:

Farid Fernandez said...

Senin: guru Aimar memberitahu kami bahawa 2 pelajar mereka adalah positif untuk H1N1. Kemudian pada malam itu, Aimar mendapatkan pukulan untuk vaksinasi H1N1.

Selasa: Dia pergi ke sekolah seperti biasa. Pada awalnya, orang tuanya tidak mahu menghantarnya ke sekolah, namun ia memohon ingin pergi ke sekolah.

Rabu: Dia pergi ke sekolah seperti biasa. Lalu kami pergi ke Pappa Rich di 32 Square (di mana kita mencari tempat sampah) untuk mendapatkan makan siang. Sore itu, Aimar mengalami mual dan muntah selama 5 kali. Kami pikir itu kerana keracunan makanan. Kasihan anak kecil itu. Bayangkan Budak Kecil muntah banyak-banyak Macam hawa melimpah.

Kamis: Aimar sudah lelah. Dia akan membuang apa pun yang ia makan. Dia sudah mengalami dehidrasi pada saat dia melihat doktor. Jadi, dianjurkan baginya untuk dapat diterima. Jadi Aimar telah mengakui sejak saat itu. TANGAN kena masuk hawa. Kesian. Doktor mengambil darah untuk menjalankan beberapa ujian. ujian Dengue negatif. Tapi H1N1 uji belum dapat disahkan.

Jumat: Aimar telah disahkan positif H1N1 dan sekarang dia masih di rumah sakit. Kasihan anak kecil. Dialog Kecil Lagi. Tak faham APA-APA pon Lagi: '(

Berfikir itu akan membuat saya menangis. Saya taip ke bawah untuk membuat saya merasa lebih baik dan meringankan fikiranku. Tolong berdoa bahawa dia akan cepat sembuh. Sayang saya pembaca, sila mengambil semua rawatan, mengambil langkah-langkah pencegahan (vaksinasi, kuarantin dll) sementara anda masih boleh.





*ok!!!! dah faham !!! :)

Farid Fernandez said...

dari gugel traslete :P

*Laut China Selatan* said...

Sabar bebanyak! ada hikmah semua tu..
semoga cepat semboh little Aimar!
:))

Aus MeLankoLik said...

sbar la qiha , aiman ni sape , keluarga kau ke ?

aku doakan yg terbaik la .

meo188 said...

insya-Allah ok...

ada 2 kawan, anak2 dia kena h1n1... dh sihat

ismishahril said...

just hang in there. hope all is well.

kunang-kunang said...

sabar k. doa dan moral support sgt penting.

farwalis said...

i pray for the good things only

nn said...

hopefully everything will be fine. i pun dah berapa hari demam tak baik. muntah-muntah juga.. hopefully it's not h1n1... :(

Related Posts with Thumbnails